torstai 25. tammikuuta 2018

Taru, pahoittelemme toimitusvaikeuksia! - eiku Oops we did it again, terveisin Zooplus.fi

Alkuviikosta e-mailiin tupsahi viesti Zooplussalta, oikein omalla nimellä varustettuna.

..toimitusongelmat on nyt korjaantuneet...toivottavasti pysyt asiakkaana...tässä koodi 10 % aleen....

Seurailin Facebookissa ensin, miten ihmisillä on tilaukset nyt toimineet ja jokunen siellä ilmoittikin, että DPD toimittaa - JIPPII!

Meillä on oikeasti ruoka ollut kissoilla kortilla. Tilasin Zooplussan sisaryhtiöltä (olen ymmärtänyt, en tosin ole täysin varma) Bibitalta 80 euron edestä ruokaa. Heillä mainittuna nimittäin vain DPD toimitus.  Vaan oli heillä DHL:n kuljetus kanssa, koska sinne meni meidän paketti.
Kaiken lisäksi Postinkin systeemit pettivät tämän kanssa ( olin hakemassa pakettia lauantaina pakettikortin kanssa, pakettia ei asiamiespostista löytynyt) ja sinen  paketti jäi, lähtekööt takaisin Saksaan. Nyt odotellaan hyvitystä, tiedä koska se tulee tilille.

Päätin sitten vielä kerran koittaa Zooplussaa. Tilasin keskiviikko iltana valtavan määrän ruokaa ja uuden kissanvessan.  Aamulla vähän jälkeen klo 8 oli tilaus jo paketissa.

...kuljetuspalvelun muutos... DHl.... EI PRKLE!!!!!

Mulla on takana asiakkuutta Zooplussan kanssa keväästä 2011.

Olen tilannut sieltä jokusella tuhannella euroilla ruokaa ja tavaraa.
Yhtäkkiä mulla ei olekaan mahdollista maksaa laskulla. Se vaihtoehto on minulta siis poistettu. Kaiken olen aina maksanut etukäteen (PayPal) tai laskulla heti kun se olen saanut. 

Tämä paketti on pakko hakea, kun se tulee. Rahaa on nyt kiinni kissojen tilauksissa 245 euroa joten en voi tilata muualtakaan tai käydä eläinkaupasta ostamassa.

Tästä postauksesta lähtee illalla linkki Zooplussan asiakaspalveluun.
Palautetta tulen laittamaan myös heidän fb-sivuille.

Kovin laiha lohtu tulee olemaan tuo 10% extra -ale siinä vaiheessa, kun raahaan monen kymmenen kilon pakettia itku silmässä kotiin.


Ja tähän vielä selvennys, miksi tämä kuljettajan vaihto hiertää täti-ihmistä:


  •    DHL:n kumppani Suomessa on Posti ja kuljetussopimuksessa kotiinkanto, ilman yhteydenottoa ja toimitus päivällä.
  • Asiamiesposti on noin 1.5-2 kilsan päästä Triolasta K-kaupassa ja parkkipaikkoja muutama. Ne on aina täynnä.
  • DPD:n kumppani Suomessa on Postnord ja kuljetussopimuksessa kotiinkanto yhteydenotolla, toimitus myös ilta-aikaan.





20 kommenttia:

  1. Opin itse aiemmin että lasku on vaihtoehtona jos tilaa riittävän usein. Muistaakseni 3kk sisään edellisestä. Itse en aluksi saanut laskuja kun Ame yksinään söi niin hitaasti että tilausväli oli harvempi. Nykyään itse käytän luottokorttia...

    VastaaPoista
  2. Lasku-vaihtoehtoa ei myöskään pysty ottamaan ellei ole entistä laskua maksanut/maksu mennyt siitä perille mutta ilmeisesti sinä olet laskut tunnollisesti maksanut, joten aika outoa ettei pysty enää laskulla maksamaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsellä kävi mielessä se, että kun ovat muutenkin listoittaneet asiakkaat joille näitä kepposia on tehty niin samalla ovat poistaneet niiltä laskulla tilauksen. Nythän he saavat rahat etukäteen ja ehkäpä jokunen asiakas taipuu "kun olen tämän jo maksanut" ja hakee pakettinsa? Jos se on laskulla, ei sitä ole vielä maksettu ja silloinhan se on helpompi vaan jättää hakematta?

      Poista
  3. Tää on niin susi-putiikki nykyään, etten hämmästy enää mitään. Meille ei onneksi ole tuollaista sähköpostia tullut, niin ei olla edes oltu siinä uskossa, että kuljetusasiat olisi korjattu. Kuten viimeksi asiasta itsekin bloggasin, meidän 10 vuoden asiakassuhde päättyi viime vuoden lopulla ja tämmöiset ei ainakaan vala uskoa siihen että se palautuisi. Meillä on aina ostettu luottokortilla niin ei noista laskujutuista ole tietoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässä oli mun kamelinselkä ja se napsahti nyt. Tämä on todellakin tässä ja pitäkööt oikeutensa vaihtaa toimittajaa. Minäkin pidän oikeuteni maksaa seuraavat tonnit jollekin toiselle firmalle.

      Homman pitää palautua täysin entisen kaltaiseksi toimitusten kanssa, ennen kuin edes harkitsen paluuta.


      Poista
    2. Tosi ikäviä kokemuksia, symp & emp.

      Poista
  4. Ei tiiä pitäiskö itkeä vai nauraa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän tämä todella surullinen farssi on. Ja loistava esimerkki markkinoinnin kurssille. kuinka menettää asiakkaita iso määrä helpolla ;)

      Poista
  5. Multa vietiin myös valittamisen jälkeen laskulla maksamisen helppous pois. Ilmeisesti eivät tykkää, jos inisee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. EIOLETOTTA?!?! Mulla kävi toi mielessä, mutta en olisi ikinä uskonut että se voisi olla totta!
      No minähän olen valittanut niiden facebookin sivua myöten, ettei ihme että lasku on mun vaihtoehdoista poistunut :D

      Tämä, jos mikä on varsin noloa noinkin isolle firmalle.

      Poista
  6. Käsittämätöntä kakkaa.

    Me tilattiin & meille tuli viimeisin tilaus tässä tammikuun alkupuolen aikana. Kuljetus oli DPD:n kautta, ensimmäisen kerran viimeiseen, öö, vuoteen. Paketteja tuli kaksi, kahden päivän välein, lopputoimittaja täällä oli joku Kuljetusliike Muhonen tms. Tuonnista soitettiin etukäteen, joskin tavalla "paketti on teillä minuutin päästä onko joku kotona"; onneksi oli. En sitten tiedä, mitä olisivat tehneet, jos ei oltais oltu vastaanottamassa. Ehkä selviää seuraavan tilausseikkailun myötä...

    Ja ainiin! Tilattiin Smillan tetramallisia ruokia maulla kana-kalkkuna. Saatiin lohta. Kissat kuitenkin syö sitä hyvällä ruokahalulla, joten ei valitettu, eikä tässä näköjään uskaltaiskaan valittaa. :'D

    Omituista puuha on, mutta me jatketaan tilauksia, kun ei ole oikein muutakaan vaihtoehtoa. :/

    VastaaPoista
  7. Itse olen käyttänyt postia kun meillä DPD:n täkäläinen kumppani harrastaa samaa "soitto just ennen toimitusta" taktiikkaa. En ole päivisin kotona vaan 46km:n päässä töissä. Toinen asia onkin sitten ne postiljoonit jotka väittää käyneensä ovella paketin kanssa vaikka eivät ole sitä tehneet.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo ninjapostilaiset on erityisen inhottavia! Antavat heti vaikutelman sekä laiskuudesta että valehtelusta.

      Poista
  8. Mä en ole pitkään aikaan tilannut tuolta. Kuljetuksissa ei ole ollut onhgelmaa, koska täällä DPD on aivan surkea ja DHL/Posti kohtuullinen. Mulla on auto ja posti Cittarin yhteydessä, joten hakeminen helppoa.
    Syynä lopettamiseen oli se, kun minua valittamisen jälkeen kohdeltiin lähinnä kuin huijaria. Feliway pakkauksessa, jossa piti olla sekä haihdutin että pullo, oli vain haihdutin. Kun valitin, minulle kerrottiin, että näin ei voi olla, koska heidän lähetysten painoseurannassa ei oltu havaittu poikkeamaa. Parin-kolmen meilin jälkeen suostuivat korvaamaan, mutta siihen päättyi asiakkuus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi järkky... :-( Onpa hanurista kerrassaan!

      Poista
  9. No on kyllä ihme peeetä nää kuljetukset sun muut kakkelssit. Onneks mun ei tarvi miettiä nyt zooplussia kun on mustissa ja mirrissä harkka ja saan ruokaa henksualennuksella, jee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kätsää hei, duunista ruuat henksualella. Loistavaa !

      On se kyllä turhauttavaa, kun joku firma antaa ymmärtää, että tämmöinenkin mahdollisuus on mutta sitten se ei ollutkaan. Muuten tuskin keuhkoisin tästä näin paljon, mutku :D

      Poista
  10. Mä en kyllä nyt tiedä, mistä uskaltaisi tilata Hupsuille uuden kiipeilypuun... Jos sellaisen joutuisi jotenkin postista asti roudaamaan, niin saattaisipa jäädä autottomalta sinne... :-o Tosi mälsää!

    VastaaPoista
  11. Eikä! :( Mikähän ihme tuossa hiertää...

    VastaaPoista

Sana on vapaa, kiitämme kommentista :)